۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۹۲۵
آیت الله اعرافی:

حوزه‌ باید در تراز نظام اسلامی باشد | لزوم پشتیبانی پژوهشی از آموزش و پرورش

حوزه‌ باید در تراز نظام اسلامی باشد | لزوم پشتیبانی پژوهشی از آموزش و پرورش
مدیر حوزه های علمیه با اشاره اینکه تلاش ما قرار گرفتن حوزه در تراز دنیای معاصر و نظام اسلامی است، گفت: بخشی از پژوهش های حوزه و دانشگاه باید پشتیبان آموزش و پرورش باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه عصر امروز در نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره اینکه تلاش ما قرار گرفتن حوزه ها در تراز دنیای معاصر و نظام اسلامی است، اظهار کرد: با این نگاه تلاش کرده ایم که اسناد راهبردی و برنامه های پنج ساله داشته باشیم و در همین راستا گام های مهمی برداشته شده است.

وی از انجام طرح آمایش با ۴۰ دستگاه خبر داد و گفت: نظام آموزشی در تمام حوزه های دانشی در حال بررسی است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در ذیل برنامه های ۵ ساله باید به تفاهم با دستگاه های مختلف برسیم و این الگو با رویکرد راهبردی و برنامه ای اتفاق می افتد، اظهار کرد: در حال حاضر با وزارت علوم، صدا و سیما و آموزش و پرورش با همین رویکرد در حال کار هستیم.

وی گفت: سند تحول به طور دوره ای پنج ساله باید اصلاح و بازبینی شود لذا ترمیم و اصلاح سند لازم است و حوزه ها هم سهمی در بازبینی و اجرای سند تحول دارند و مراکز پژوهشی و تخصصی حوزه ها در این زمینه می توانند پشتیبان آموزش و پرورش باشند لذا بخشی از پژوهش ها و تحقیقات حوزه و دانشگاه باید پشتیبان آموزش و پرورش باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات